piątek, 12 lutego 2016

Słodko może = zdrowo . :)

W środę zaczął się post.
Osobiście nie jestem osobą bardzo religijną, lecz 
postanowiłam wykorzystać ten dzień do nowych postanowień :)
Od 10 lutego do 10 marca mam zamiar nie jeść słodyczy ani fast-foodów :)
I zrobić sobie mały detoks 

Jeśli chcesz się dołączyć zapraszam do wydarzenia na facebooku 
Detox = miesiąc bez słodyczy i fast-foodów

W kupie siła :) Myślę, że razem łatwiej jest trzymać się swoich postanowień
a jeszcze bardziej motywujące jest gdy się mówi o nich głośno .

Zakładając wydarzenie na faceooku wiedziałam,
że inni dokoła mniej wiedząc, że przez miesiąc nie mam zamiaru
jeść słodkiego ani słonego - kontrolują mnie w pewien sposób i gdybym
 tylko próbowała odstąpić od swojego postawienia - od razu byłoby to zauważone
co bardziej mnie motywuję :) Bo przecież nikt nie chcę być postrzegany jako osoba
nie słowna ! Zakaz jedzenia niezdrowych rzeczy nie jest wyrocznią wiec w sumie
nie sprawia mi wielkiego problemu - a jedynie muszę poświęcić więcej czasu aby
sama przyrządzić sobie  zdrową wersję słodyczy :D

Wczoraj będąc u koleżanki ze studiów na kawie, która wraz ze mną
postanowiła " pościć " , wpadłyśmy na pomysł żeby zrobić ciasteczka
owsiane z bananów :) Które bardzo polecam, są zdrowe a banany sprawiają,
że bez dodatku cukru ciasteczka są słodkie.

SKŁADNIKI:

  • dwa banany
  •  szklanka płatków owsianych
  • kilka łyżek dowolnych nasion / orzechów / suszonych owoców 
  • łyżeczka oleju rzepakowego lub margaryny jeśli nie mamy pod ręką oleju
  • można dodać też łyżkę płynnego miodu ale nie trzeba
 Banany obrać, przełożyć do miski,  rozgnieść widelcem. Dodać płatki owsiane, olej i wybrane ziarna/ pestki lub  orzechy  do połączenia wszystkich składników. Blachę wyłożyć papierem do pieczenia. Z ciasta uformować kulki i lekko spłaszczyć. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 st. C. i piec przez 20 minut. Wystudzić przed podaniem.
Ciasteczka stają się bardziej kruche po wystudzeniu :)






 Jedyne czego trzeba przy zamianie niezdrowego jedzenia i przekąsek to czas , aby zrobić
coś domowego, zdrowego i pysznego :) Jak wiadomo.. czasu wiecznie każdy ma mało - a
przynajmniej wszyscy tak twierdzą, ja często też , ale gdy sobie wszystko zorganizuję w odpowiedni
sposób dochodzę do wniosku, że mam go jednak bardzo dużo, tylko nie zawszę
potrafię wykorzystać :P

a Ty korzystasz raczej z gotowych produktów i szybkiego jedzenia, czy wolisz
sama pichcić dla siebie ? :)


Dziś piątek :) W końcu.. Weekend wolny od szkoły.
Mam zamiar wykorzystać go jak najlepiej.


5 komentarzy:

  1. Ja też chcę w poście porzucić słodycze, z tym że te kupne. ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja zdecydowanie wolę zrobić sobie coś sama w domu. Zdaję sobie sprawę, że zajmuje mi to więcej czasu, ale cóż dla mnie zdrowie jest ważniejsze. Nie wiem co wkładają do dań w restauracjach a fast foodach nie wspomnę.
    Co do Twojego postanowienia to gratuluję - ale ja ze słodyczami bym miała problemy. Cóż już taka jestem. Jeśli chodzi o fast foody mogłyby dla mnie nie istnieć.
    Pozdrawiam i życzę miłego weekendu!

    OdpowiedzUsuń
  3. Oj można, słodko i pysznie, a jak jest zdrowo w pakiecie to ja biorę. Wyglądają obłędnie.

    OdpowiedzUsuń
  4. wygląda pysznie, uwielbiam takie ciasteczka domowe :)

    OdpowiedzUsuń
  5. wygląda pysznie, uwielbiam takie ciasteczka domowe :)

    OdpowiedzUsuń