środa, 6 kwietnia 2016


Dietetyka idzie do przodu..
Zaczynając naukę prawie 3 lata temu  od początku byłam
uczona przekonania, że najzdrowsza jest zbilansowana dieta, oparta
o zdrowe węglowodany , białka i tłuszcze, że głównie energię czerpiemy
z węglowodanów dlatego powinniśmy od nich zaczynać dzień, że istnieje
dobry i zły cholesterol - zły zatyka nam żyły i prowadzi do wielu chorób.. 
Wiedza znana potocznie, rozszerzona o nowe przydatne informacje oraz
sposób działania pożywienia i jego składników w ludzkim organizmie.. 

Na dzień dzisiejszy jednak wielu znanych dietetyków i żywieniowców 
stosuję inne modele żywieniowe - w tym bardzo popularną dietę
wysokotłuszczową , Kwaśniewskiego , Paleo ..  Cholesterol już
ponoć nie jest zły a tłuszcz nasycony wcale nam nie szkodzi.. 
Śniadanie powinno składać się z tłuszczy i białek.. I wszystko na opak...
Ja jednak mimo iż cały czas staram się dokształcać trochę dla siebie, to nie nadążam
za nowinami dietetyki -  i jakoś nie mam do tego przekonania, choć często informacje
potwierdzone są badaniami .. Ja nadal pozostaje "wyznawcą" piramidy
zdrowego żywienia - w najprostszej formie. Wg. mnie dieta optymalna jest
najlepsza, i powinna być jedynie dla każdego zindywidualizowana.
 Dietetyka jest niestety dziedziną
tak silnie rozwijającą się , że czeka mnie stałe dokształcanie się..  

A Wy ? Jaki model żywieniowy uważacie za najbardziej odpowiedni dla siebie ?





2 komentarze:

  1. Zgadzam się z Tobą :) Część tych ''diet'' napędza marketing. Moda na dietę bezglutenową...ciekawa jestem co to jeszcze wymyślą, jaki kit wcisną ludziom :) Racjonalne żywienie, zbilansowane, posiłki bogate w substancje odżywcze z każdej grupy.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ważne, aby każdy z nas przestudiował piramidę i wiedział, co potrzebne jest naszemu organizmowi. Kama świetnie napisała, że część diet napędza marketing. ;)

    OdpowiedzUsuń